5 παράγοντες που προστατεύουν από το Αλτσχάιμερ. Eκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι θα μπορούσαν να αποφύγουν την πιο συχνή μορφή άνοιας, εάν απλώς απαλλάσσονταν από τις κακές συνήθειές τους.
Αν και οι συνήθειες αυτές εν πολλοίς είναι γνωστό πως σχετίζονται στενά με τη νόσο, είναι η πρώτη φορά που υπολογίζεται ο ακριβής αντίκτυπός τους στον κίνδυνο αναπτύξεώς της. Η σχετική μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «The Lancet Neurology» και το συμπέρασμά της είναι πως εάν η συχνότητα επτά παραγόντων του τρόπου ζωής μειωνόταν κατά 25%, παγκοσμίως θα καταγράφονταν 3 εκατομμύρια λιγότερα κρούσματα νόσου Αλτσχάιμερ.
Οι παράγοντες αυτοί είναι η καθιστική ζωή, ο διαβήτη, η παχυσαρκία στη μέση ηλικία, το κάπνισμα, η υπέρταση, η κατάθλιψη και το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Από τους παράγοντες αυτούς, ο κυριότερος υπαίτιος στην Δύση είναι ο καθιστικός τρόπος ζωής. Όπως γράφουν οι ερευνητές, από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο, τα μισά από τα κρούσματα της νόσου οφείλονται σε αυτούς τους επτά παράγοντες – και συνεπώς η αντιμετώπισή τους, σημαίνει κατακόρυφη μείωση του αριθμού των ασθενών. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την δρα Ντέμπρα Μπαρνς, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ψυχιατρικής στο πανεπιστήμιο, δεν εξηγούν γιατί έχει τόσο μεγάλη σημασία το μορφωτικό επίπεδο στην πρόληψη της νόσου.
Τα ευρήματά τους όμως δείχνουν πως όσοι σταματούν το σχολείο στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διατρέχουν σημαντικά αυξημένο κίνδυνο να την εκδηλώσουν – και είναι σε συμφωνία με αυτά προγενέστερων μελετών που έχουν δείξει ότι όσοι παίρνουν πανεπιστημιακά πτυχία είναι προστατευμένοι από την απώλεια μνήμης όταν γεράσουν.
Αν όμως τρώγαμε όλοι μας πέντε μερίδες φρούτα και λαχανικά την ημέρα, κάναμε συχνά ποδήλατο, κολύμπι ή τζόγγινγκ, και κόβαμε το κάπνισμα, θα μειωνόταν δραστικά η επίπτωση της νόσου Αλτσχάιμερ στον γενικό πληθυσμό.
Πηγή: http://ygeia.tanea.gr/....
| 7.800.000 ευρώ στην Ελλάδα για αποζημίωση λόγω Ε.coli< Προηγουμενο | Επομενο >4 είδη πονοκεφάλου: βρείτε ποιος σας… τυραννάει |
|---|






Twitter
Myspace
Digg
Netscape
Furl
Yahoo
Googlize this
Facebook

